SEKUNDASvět celebrit, svět kuriozit

Mozart v restauraci zvyšuje tržbu

Pokud se vydáte do restaurace a při obědě či večeři vám bude znít do uší skladba od Mozarta nebo Bacha, mějte se na pozoru. Britští vědci totiž zjistili, že klasická hudba pouštěná v restauracích navozuje příjemné a klidné pocity a tak povzbuzuje návštěvníky k větší útratě. Peněženku můžete naopak nechat v klidu při poslechu Britney Spearsové. Výzkumníci z Leicesterské univerzity strávili monitorováním vlivu klasické a populární hudby a běžného restauračního ruchu na výdaje konzumentů tři týdny. Zjistili přitom, že mezi nejrafinovanější patří Mozartovy a Bachovy melodie, které v lidech vzbuzují pocit, že mají více naditou peněženku než je tomu ve skutečnosti. Při poslechu klasické hudby u oběda či večeře utratí hosté za jídlo a pití v průměru o jedenáct set korun více než obvykle. Populární hudba naopak konečnou částku snižuje o jeden tisíc korun. "Hudba v člověku aktivuje mnoho pocitů. Klasika evokuje určitou sofistikovanost, náročnost a pocit blahobytu a bohatství. Cítíte se v tu chvíli jednoduše řečeno více nóbl a restauracích pak utratíte více peněz. Začnete si totiž vlivem hudby dopřávat i malá potěšení v podobě předkrmů, dezertů a káviček," vysvětlil doktor Adrian North, docent psychologie. "Je neuvěřitelné, že může hudba tolik působit na lidskou mysl. Většinou máte nutkání pouštět hudbu, která se líbí vám. Je potřeba se ale zaměřit na to, co mají rádi hosté," dodal James Davis, majitel jedné z restaurací, kde se průzkum uskutečnil.

Další články této kategorii: Věda a technika